Komt deze vraag je bekend voor? Je zegt vast niet direct, ‘Ja, is goed’. Want jij weet dat er meer dan één interventie nodig is om gedrag écht te veranderen.
Op het toilet zie je een mysterieuze poster. Twee weken later verschijnen op je telefoon berichtjes die je uit evenwicht brengen. En dan is er een link naar een minigame. Nieuwsgierig klik je op de link. Er staat een woedende klant voor je…
Hoe ga je met die klant om? Je kunt allerlei scenario’s en de gewenste reactie uit je hoofd leren. Maar kennis betekent nog niet automatisch dat je zo zult reageren. Om gedrag daadwerkelijk te veranderen, zijn meestal meerdere interventies nodig. Als Learning Professional draai je daarom ook aan de knoppen van motivatie, oefening en herhaling. Tot het gedrag verandert. Maar hoe laat je die verschillende interventies goed op elkaar aansluiten?
Succesvolle Leercampagnes combineren inhoud, didactiek, design, copywriting en gedragswetenschap. Heb je je doel bepaald? Volg dan deze 6 stappen.
Wat raakt je doelgroep? Wanneer komen ze in actie? Stem je boodschap op hun kennis en kunnen af. Dat maakt het verschil tussen slagen en falen.
Zorg voor een eigen identiteit. En geef in tekst en beeld aandacht aan je idee. Zoek daarbij gerust de grenzen van de huisstijl op. Je collega’s zullen het waarderen.
Bepaal welke bestaande offline en online leermiddelen en -systemen je wil inzetten. Kijk daarbij goed waar je collega’s zich nu online en offline bevinden.
Eén grote leerinterventie? Een informatie overload blijft niet lang hangen. Deel het op en plan je contactmomenten.
De kracht van de herhaling? In de reclame weten ze er alles van. Het is eenvoudig en effectief. Gebruik het.
Zie je het effect van je campagne? Passen je collega’s het gedrag in de praktijk toe? Stel je campagne bij waar nodig.
Zeg niet klakkeloos ‘ja’ als iemand vraagt of je even een e-Learning kunt maken. Pak bovenstaande stappen erbij en je zult al snel creatieve ideeën bedenken en je impact vergroten. Heb je daar hulp bij nodig? Wij staan voor je klaar.
Ook met hen maken we ze.
Een Leercampagne met impact? We adviseren je graag. Zonder verplichtingen. Afgesproken!
Bel, mail of vul het formulier in.
Spaces Berchem Station Post X
Borsbeeksebrug 34
2600 Antwerpen
T: +32 (0)33 02 35 61
E: info@uplearning.be
kvk: 0765174107 – Antwerpen
btw: BE0765174107
© Copyright 2024 - UP learning
Bennekomseweg 43
6717 LL EDE
T: (+31) (0)88 44 66 700
E: info@upvlaams.dev-swipemedia.nl
kvk: 09102364
btw: NL8127.36.382.B01
Learning Mapping
Behavioural Design
Leerklimaat
Learning Analytics
____
____